سیم برش الماسه کوهبری

آنچه در این مقاله میخوانید.....

استخراج سنگ با سیم برش الماسهروش کار

استخراج سنگ با سیم برش الماسه

یکی از پرکاربردترین روش های استخراج سنگ از معادن سیم برش است. در ادامه به توضیح اجمالی در مورد اجزای سیم برش الماسه و نحوه کاربرد آن می پردازیم.سیم برش از اجزای زیر تشکیل شده است:سیم ،مهره الماس دار،فنر،فاصله دهنده و پیچ و مهره های دو سر.دو روش برای تولید مهره های الماس دار وجود دارد:روش روکش دادن الکترولیزی و روش اشباعی یا آغشتن مواد.از جمله مزایایی استفاده از سیم برش الماسه جهت استخراج سنگ می توان موارد زیر را نام برد:

طول عمر بسیار خوب،کیفیت برش بالا،سرعت برش خوب،پایین بودن هزینه سرمایه گذاری اولیه،نیاز به کنترل و نظارت کمتر

روش کار

جهت استفاده از سیم برش الماسه ابتدا دو چال عمود بر هم بر روی سنگ ایجاد شده و سپس سیم الماسه از آن عبور داده  و با استفاده از دستگاه سیم بر که در یک جهت معین به طور دایم روی سنگ حرکت داده می شود و بلوک سنگ جدا می شود. دستگاه سیم بر شامل سیم الماسه به طول ۲۵ تا ۴۵ متر (حداکثر ۱۵۰ متر) است دستگاه بر روی یک ریل قرار دارد که بر روی آن عقب و جلو می شود. تعداد سیگمنت ها در هر متر طول سیم الماسه به حدود ۳۳ عدد است که به فواصل ۲۵ تا ۳۲ میلی متر از یکدیگر قرار می گیرند.

نیروی کشش سیم که حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم است به صورت ثابت حفظ می شود. دستگاه وینچ معمولاً در فاصله ۵ الی ۸ متری سینه کار قرار می گیرد. بدین ترتیب حدود ۱۵ متر از سیم الماسه به طور آزاد کار می کند. به منظور خنک کردن سیم الماسه باید پیوسته آب وارد شیار سنگ شود. حداقل آب مورد نیاز ۶ تا ۸ لیتر در ده دقیقه است که توسط پمپ آب پیش بینی شده در معدن و از مخازن آب تأمین خواهد شد.

امروزه شرکت هاو کارگاه های زیادی در زمینه تولبد دستگاه سیم برش و سیم برش الماسه کار میکنند. یکی از این کارگاه ها صنایع سنگ گلسار است. جهت اطلاع از قیمت انبوه سیم برش الماسه  و دستگاه سیم برش الماسه با کارشناس ما تماس بگیرید.

 

 

 

آقای یاوری

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره روی دکمه زیر کلیک کنید.

مشاوره و فروش

جهت خرید و فروش این محصول می توانید با ما در ارتباط باشید:

مدیر فروش: آقای یاوری

راه های ارتباطی:

phone icon شماره تماس: 09162363312

whatsApp icon پاسخگویی واتساپ: کلیک کنید

instagram icon اینستاگرام: golsarstone2020@

email icon ایمیل: golsarstone2019@gmail.com

مجموعه سنگ گلسار شما را به خرید بهترین محصولات سنگ کریستال لایبید دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

Skip to content